Kostyál gumiklinika
nyitóoldal nyitóoldal Fuvarozóknak
fuvarozóknak, flottáknak
kapcsolatelérhetőség Adatvédelmi nyilatkozat
gumiabroncs csere, műszaki vizsga, klíma töltés
kostyál gumiklinika gumiabroncs csere kostyál gumiklinika
Műszaki vizsga
Eredetiségvizsgálat
Márka független szakszerviz
3D futómű állítás
Lengéscsillapító
Fék
Motordiagnosztika(computeres)
Olajcsere
Kipufogó
Klímatöltés
Fényszóró
Gumiabroncs csere, javítás
Acél- és könnyűfém keréktárcsa szerelés, javítás
Gumihotel
Cross Climate
Mi az TPMS keréknyomás visszajelző?
TPMS

Hasznos információk
GUMIABRONCS CSERE, JAVÍTÁS


Miért kell nyáron nyári gumiabroncsot használni?
   Nyáron, azaz 7°C felett már javallott a nyári gumiabroncs. Bár nagyon sok olyan autótulajdonos van, aki nyáron is téli gumiabronccsal közlekedik. A nyári és a téli gumiabroncsok anyagában sok különbség van. Sajnos nagyon sokan nyáron is téli gumiabronccsal közlekednek. Ez meglehetősen rossz döntés, ugyanis veszélyes is lehet, és sajnos nem pénztárca kímélő.
   A téli gumiabroncs lágy keverékű, és magas hőmérsékleten jobban amortizálódik, így sokkal erősebb a kopása a nyári időszakban. Ezzel szemben a nyári gumi nem kenődik, tovább tart, és kevesebb üzemanyaggal megy.

Miért kell téli gumiabroncsot használni?
   Télen speciális körülmények között kell autózni. A gumiabroncsok szempontjából a tél 7°C-nál kezdődik, ezalatt a hőmérséklet alatt KELL téli gumi.
Valójában ezen hőmérséklet alatt a nyári gumiabroncsok gumi része keménnyé válik és veszít a hatékonyságából.
   Miért keskenyebb a téli gumiabroncs?
Télen nem feltétlenül kell keskenyebb gumiabroncs, de ha van rá lehetőség akkor inkább azt válasszuk. A keskenyebb szélességű gumiabroncs hatékonyabban dolgozik télen, úgyanis nem tud úgy elkaparni a kisebb futófelület szélessége miatt.  A szélesebb gumiabroncsnak nincs olyan kapaszkodó- erelye, mint egy keskenyebb abroncsnak.

Miért keskenyebb a téli gumiabroncs?
   Télen nem feltétlenül kell keskenyebb gumiabroncs, de ha van rá lehetőség akkor inkább azt válasszuk. A keskenyebb szélességű gumiabroncs hatékonyabban dolgozik télen, ugyanis nem tud úgy elkaparni a kisebb futófelület szélessége miatt. A szélesebb gumiabroncsnak nincs olyan kapaszkodóereje, mint egy keskenyebb abroncsnak.


Új technológia: ZP (zero pressure) zero:
   Az új technológiának köszönhetően a gumigyártók egy olyan speciális abroncsot fejlesztettek ki, amely légnyomás nélkül is használható. Ez az úgy nevezett “defekttűrő” megoldás. Ez a gumiabroncs fajta nagyon új még a piacon, így csak olyan járművekre lehet felszerelni, amelyek erre lettek kialakítva. Ennek az abroncsnak a szerelése egy speciális szerelési módszert igényel, egy úgy nevezett harmadik kéz segítségét. Ez egy olyan levegős szerkezet amely a szerelőgéphez hozzácsatolva működik. Sebességkorlát: 80 km/h.


PAX abroncs
   PAX abroncs hasonló elméletre épül fel mint a ZP-s abroncsok. Az innovatív rendszer lehetővé teszi, hogy az autós biztonságosan tudja folytatni útját az abronccsal, még akkor is ha az esetleg kilyukadt, vagy szétrobbant. Sebesség korlát ugyanúgy van az abroncson, mégpedig 80 km/h. Általában az ilyen abronccsal felszerelt gépkocsikban légynyomás mérő is található.


Hétköznapi erőbehatások
   A hétköznapi erőbehatásoknak köszönhetően gumiabroncsunk többféle veszélynek is ki van téve. Akár egy járdára való felállás, akár egy nagyobb kátyúba való behajtás, a gumiabroncs oldalában lévő radiál szálak elszakadásához vezethet. Természetesen ezt lehet javítani. Külső részét vulkanizálással, belső részét pedig ún. radiál tapasz behelyezésével javítjuk.
   Műhelyünkben lehetőség van mind ZPs, PAXos gumiabroncsok szerelésére javítására. Valamint Hajdúcsárda utcai központi telephelyünkön, illetve Túrkevei telephelyünkön foglalkozunk kamion abroncsok szerelésével és javításával is. Túrkevén speciális berendezésekkel is rendelkezünk, amely lehetővé teszi traktor, bánya és munkagépek abroncsainak szerelését, javítását.



FIGYELEM! Az összes telephelyünkön rendelkezünk adott technológiával, a ZP-s (defekt tűrő) abroncsok szereléséhez és javításához! Hajdúcsárda utcai, központi telephelyünkünk tudjuk javítani és szerelni a PAX-os abroncsokat is!!




Az abroncs használata
A kiválasztott abroncsnak a gépjármű eredeti, úgynevezett első szerelésű abroncsával megegyező paraméterekkel kell rendelkeznie és az autó gyártójának vagy egy hivatalos minőségtanúsító szervezet előírásainak megfelelőnek kell lennie. Minden, ettől eltérő megoldást gumiabroncsszakemberrel kell jóváhagyatni, aki a használatnak és az abroncsokra vonatkozó előírásoknak leginkább megfelelő megoldást fogja javasolni.
- Használtan vett gumiabroncsot használat előtt ellenőriztessen szakemberrel.
- Azonos tengelyen kiemelten ajánlott, hogy a két gumiabroncs azonos mintázatú legyen.
- Két gumiabroncs cseréje során ajánlott az új vagy kevésbé használt gumiabroncsokat a
  hátsó tengelyre szerelni.
- Téli abroncs használata esetén ajánlott, hogy mind a négy keréken téli mintázatú abroncs legyen felszerelve.
- Ne használja a gumiabroncsot nem megfelelő abroncs -nyomással, az indexben megadottnál
  nagyobbsebességgel, valamint az indexben megadottnál nagyobb terheléssel.
- Átmeneti használatra szánt pótkerék nem alkalmazható állandó használatra.

nyári abroncs mintázat
nyári abroncsmintázat

téli abroncsmintázat
téli abroncsmintázat










ZP technológia
ZP technlológia szemléltetése




Gumiabroncs csere

Gumicsere



gumikereső
   



Minősített szakszerviz

ÜZENETKÜLDÉS

Amennyiben kérdést szeretne feltenni termékeinkkel, szolgáltatásainkkal kapcsolat- ban, kérjük írja meg, és tapasztalt kollégáink rövidesen válaszolnak Önnek!

spacer
Michelin gumiabroncs ismertető Kleber gumiabroncs ismertető