Kostyál gumiklinika
nyitóoldal nyitóoldal Fuvarozóknak
fuvarozóknak, flottáknak
kapcsolatelérhetőség Adatvédelmi nyilatkozat
gumiabroncs csere, műszaki vizsga, klíma töltés
kostyál gumiklinika gumiabroncs csere kostyál gumiklinika
Műszaki vizsga
Eredetiségvizsgálat
Márka független szakszerviz
3D futómű állítás
Lengéscsillapító
Fék
Motordiagnosztika(computeres)
Olajcsere
Kipufogó
Klímatöltés
Fényszóró
Gumiabroncs csere, javítás
Acél- és könnyűfém keréktárcsa szerelés, javítás
Gumihotel
Cross Climate
Mi az TPMS keréknyomás visszajelző?
TPMS

Hasznos információk
Gumiabroncs nyomásellenőrző rendszer, azaz TPMS

TPMS
2014. november 1-től az EU területén forgalomba helyezett minden új személyautóban kötelező felszereltség a gumiabroncs nyomásellenőrző rendszer, azaz angol rövidítéssel TPMS (tire-pressure monitoring system). A TPMS alkalmazásának több célja is van: biztonság, környezetvédelem valamint nem utolsó sorban az anyagiak csökkentése.

- A TPMS növeli a biztonságot, mivel egyből figyelmeztet a kerékben hirtelen bekövetkezett nyomáscsökkenésről. Elég sok kimutatás készült már arról, hogy sok baleset történik a rossz guminyomás miatt.

- Környezetvédelemi, anyagi előnyei vannak: nem mindegy, hogy a gumiabroncs nyomása mennyivel tér el a gyári előírásokhoz képest. Ha a gumiabroncs nyomás 30 %-kal kisebb, így több üzemenyagot égetünk el, illetve maga az abroncs is intenzívebb kopásnak van kitéve.

Mit csinál pontosan a TPMS rendszer?
A TPMS, a gépkocsiba beépített rendszer, amely folyamatosan ellenőrzi a gumiabroncsokban lévő nyomást ill. annak változását és az erre vonatkozó információkat menet közben a műszerfalon is megjeleníti a vezető számára.

TPMS rendszer típusai
A guminyomás ellenőrzőnek két típusa létezik, az indirekt és a direkt. Az indirekt TPMS az autó ABS érzékelőit felhasználva, a kerék gördülési átmérőjének változása alapján jelzi, ha a beállított keréknyomás a már veszélyesnek ítélt 30%-ot meghaladó mértékben csökken. Ez a rendszer álló helyzetben nem működik. A direkt TPMS rendszer kerékpozíciónként pontos adatokat szolgáltat. A guminyomás mellett egyes típusai kijelzik a gumiabroncs belső hőmérsékletét is. Már akkor riaszt, ha a keréknyomás 20%-ot meghaladó mértékben csökken. Álló helyzetben is mér, így a keréknyomás gyors és kényelmes ellenőrzését is lehetővé teszi. Gépjárműtől függően, gyártó által meghatározott kivitelt kell alkalmazni, amely lehet gumiköppenybe ragasztott illetve szeleppel együtt szerelt egység.

TPMS TPMS

Hogyan működik a direkt TPMS?
Az autó kerekében egy szeleppel egybeépített, saját elemmel működő érzékelő található. Az érzékelő a kerékben lévő nyomásadatokat rövid időközönként rádió jelekkel továbbítja a központi vezérlő egységnek. Minden érzékelő egyedi azonosítóval rendelkezik, ezért a rendszer azt is tudja, hogy az adat melyik kerékből származik. A kerekből összegyűjtött adatok feldolgozása után a központi egység megjeleníti az információt a műszerfalon illetve a határértéket meghaladó nyomáscsökkenés esetén vészjelzést küld a vezetőnek.

TPMS
Mit jelenthet, ha ez a szimbólum világít vagy villog a műszerfalon?
- Valamelyik gumiabroncsban túl alacsony a légnyomás az előírt értékhez képest
- A TPMS rendszer valamelyik eleme meghibásodott és nem működik kielégítően
- A felnik rossz pozícióba lettek felszerelve
- A téli-nyári átállásnál az egyik garniturában nincs TPMS rendszer


A figyelmeztető jelzés a fent felsorolt hibák miatt bekapcsol és folyamatosan hibát jelez. A hibajelzéssel olyan szervizhez kell fordulnia, amely rendelkezik a TPMS hiba diagnosztizálásához és javításához szükséges speciális kiolvasóval (computer).

Milyen szervizmunkát és javítást végeznek szervizeink?
Szervizeinkben a kerékben lévő TPMS szelep és érzékelő egység hibáit diagnosztizáljuk és javítjuk. Valamint az esetleges egyéb hibát (pl. TPMS szelep eleme lemerült stb) computer kiolvasóval diagnosztizáljuk és javítjuk.

Miért válhat szükségessé a TPMS szelep és érzékelő cseréje?
A jó minőségű érzékelőkben lévő elemek élettartama 5-7 év, amely a futott km-től is függ. Az elemek nem cserélhetők ezért azok lemerülése esetén a teljes egység cseréjére van szükség. A szelep és az érzékelő a magas hőmérséklet, a nagy hőingadozás, a korrózió és az erős mechanikai hatások miatt nagy igénybevételnek kitett alkatrész. A fokozott elhasználódás vagy külső mechanikai hatás miatti sérülések, funkcióvesztés csak a sérült alkatrész cseréjével javítható.

Mi a különbség a gyárilag beépített és a szervizeinkben beszerelt TPMS szelep között?
A gyárilag beszerelt TPMS szelep és érzékelő előre beégetett módon tartalmazza az adott autóhoz szükséges programot. Az utánpótlás piaci érzékelők ún. univerzális típusok. Ez azt jelenti, hogy az autó típustól függő programozás vagy aktiválás közvetlenül a beszereléskor történik. A gyári szenzorok ellenőrzéséhez, adatainak kiolvasásához, az új szenzorok programozásához speciális eszközök szükségesek. A programozást és a szenzor csere után szükséges újratanítást illetve a rendszer működésének végső ellenőrzését szervizeink végzik el.

Szervizeinkben Schrader német gyármányú TPMS szelepeket szerelünk be és tanítjuk fel, az adott gépkocsinak megfelelően.


Beépítésről, árakról érdeklődjön szervízeinkben


gumikereső
   



Minősített szakszerviz

ÜZENETKÜLDÉS

Amennyiben kérdést szeretne feltenni termékeinkkel, szolgáltatásainkkal kapcsolat- ban, kérjük írja meg, és tapasztalt kollégáink rövidesen válaszolnak Önnek!

spacer
Michelin gumiabroncs ismertető Kleber gumiabroncs ismertető