A kipufogó az új autókon 4-5 évig problémamentes szokott lenni, de nem ritka, hogy óvott, garázsban tartott kocsik kipufogó rendszerei még tovább bírják. Kipufogóhibával a fiatal autók tulajdonosai csak akkor találkoznak, ha mechanikai sérülés éri a kipufogórendszert, járdaszegélyhez, fekvőrendőrhöz odaütik vagy tolatáskor összetolják azt. A kipufogó korral járó hibáit a korrózió okozza, ugyanis a kipufogót csak kívülről festik, belülről a csövek és dobok felülete védtelen, így ha nem jár a motor, állás közben a bent lecsapódó víz oxidálja a csupasz acélt. A folyamatot gyorsítja, hogy idővel a rendszeres hőhatás miatt kiég az acélból a szén, így hajlamosabb lesz a korrózióra. Minél jobb minőségű és vastagabb anyagból készül a rendszer, annál hosszabb az élettartama.
Hogyan ismerhetjük fel a hibát?
A kipufogóhiba nem marad észrevétlen, mert hangosan jelez a tulajdonosnak. Kezdetben az autó hangja csupán „sportosabb”, majd a fals hang egyre mélyül a lyuk átmérőjének a növekedésével. A hang mellett a karosszéria alól kilengő kipufogógázok is látványosan mutatják a hibát. A kipufogóhiba nem csak kétes értékű látvány- és a hangélményt nyújt, veszélyessé is válhat, mert a karosszéria alatt kiszabaduló kipufogógáz bejuthat az utastérbe, könnyebb gázmérgezést okozhat, amely fejfájással, hányingerrel jár. A nagyon tönkrement kipufogórendszer a motor teljesítményét és fogyasztását is ronthatja, sőt hibát is okozhat a szelepek beégésével. Továbbá a műszaki vizsgáztatás alkalmával sem fog megfelelni a gépjármű. Ön és környezete érdekében keresse kollégáinkat!
|

|