A futómű a biztonságos gépjárművezetés fontos részét képezi. Nap mint nap különböző erőbehatások érik, pl. kátyú, járdára felhajtás, maximális súlyterhelés meghaladása stb. Ezeknek az erőbehatásoknak köszönhetően az autó futóműve elállítódhat.
A rossz futóművel rendelkező gépjármű vezetése veszélyessé válhat, mivel a kormányzás folyamatos korrigálást igényel. A kormányzási nehézségeken kívül, növelheti az autó üzemeltetési költségeit is, pl. fokozott gumiköpeny kopás, magasabb fogyasztás és az alkatrészek idő előtti kopásához is vezet.
A futóművek javítása nagyon komplex feladat. A helyreállításhoz fontos a hibahely pontos felismerése és az autóvezetővel folytatott elbeszélgetés. Nagyon jelentős az adott futóművel kapcsolatos javítási információk megléte, mivel a futóművek generációról generációra egyre bonyolultabbakká válnak.
A futómű állítás az igénybevett alkatrészek ellenőrzéséből és a kerekek megfelelő gyári értékre való beállításáról gondoskodik. A mai korszerű autóknál többnyire elől hátul állítható a futómű, ezért ezeknél az autóknál fokozottabban jelentkezik a gumiköpenyek helytelen kopása. A futómű ellenőrzés során megállapítható az alkatrészek állapota (gömbfejek, szilentek, csapágyak), és ezek esetleges cseréje után elvégezhető a futómű állítás. Ezért ajánlott a futóművet fél évente ellenőrizni.
Az alábbi tünetek a futóműállítására adhat okot:
Egyenes haladáskor kiszámíthatatlan menetviszonyok állhatnak elő, különösen motorfék, gázadás, és fékezés során. A lengéscsillapító meghibásodáshoz hasonló menetjellemzők, pillanatnyi jármű kitörések, oldalra húzások, kopogás-zörgés a kerekek felöl, gumikopások jelentkezhetnek.
A mi műhelyeinkben kizárólag csak lézeres futóműállító készülékekkel dolgozunk (Corghi 6800 Exact, évente frissítjük adatbázisunkat), ami lehetővé teszi a futómű még pontosabb beállítását, az ezt megelőző mechanikus mérésmódot használó futóműállítóval szemben.