FÉK
A fék a gépjármű egyik legfontosabb részét képezi, helyes működése biztosítja hogy biztonságosan és időben megtudjunk állni. Minden kötelező szerviz alkalmával fokozottan át kell vizsgálni az első és hátsó, illetve a kézifék állapotát.
Az átvizsgálás szemrevételezéssel (fékbetétek, illetve féktárcsák vastagsága), illetve korszerű fékhatásmérő készülékkel történik. Fékezéskor a gépjármű mozgási energiáját súrlódási energiává alakítjuk át, ezért fokozott melegedés és kopás lép föl a fékrendszernél.
Évente vizsgálni kell a fékolaj minőségét, ami a fékolaj forráspontjának az ellenőrzését jelenti. Ezzel a módszerrel lehet megállapítani, hogy mennyire öregedett el a fékolaj.
Ha az alábbi tüneteket észleli, akkor keressen fel minket:
- Fékpedál útja megnövekedett
- Kézifék nem, illetve nagyon magasan fog
- Nagyobb tempóról való fékezésnél a kormány ráz
LENGÉSCSILLAPÍTÓ
Az útegyenletlenségekből adódó rázkódások elnyelését segíti elő a rugók segítségével, ezáltal a rezgéseket nem vezeti át a karosszériára, illetve nem rontja a komfortérzetünket. Kötelező szerviz alkalmával szokták ellenőrizni. Ellenőrzése szemrevételezéssel (olajszivárgás, bekötőszilentek állapota), illetve műszeres lengéscsillapítómérés.A mérés után megállapítható a lengéscsillapítók százalékos csillapítása.
Milyen jelek utalhatnak problémára?
- Gépjármű eleje illetve hátulja elpattog az úttestről
- Megnövekedett fékút
- Rossz kanyarstabilitás
- Gumiabroncsok helytelen kopása (kagylós kopás)